Loading...

Blog trainer Jan Willem Alphenaar In 2009 schreef Jan Willem zijn eerste blog voor Marketingfacts. De productie van deze eerste blog was een hele bevalling. Het kostte ruim vier dagen schrijf- en correctiewerk voordat hij hem durfde aan te bieden. Nu, ruim 500 blogs verder kan hij een blog opleveren in 30 minuten.

linkedinprofielnieuw

 Jan Willem: “Iedere medewerker kan met mijn aanpak leren bloggen. Je hoeft geen taalkundige, Neerlandicus of marketeer te zijn om een kloppende en aantrekkelijk blog te schrijven. Ik heb CFO’s, IT’ers, advocaten en zelf accountants leren bloggen. En dat doen ze niet onverdienstelijk!”.

Diversiteit In de loop der jaren blogte hij over marketing, social media, trends, branding, ondernemerschap, auto's, gadgets en uiteraard veel over LinkedIn.
Zowel in het Nederlands als in het Engels.
Van 2010 tot 2012 behoorde hij tot de meest gelezen bloggers op Marketingfacts.

marketingfactslogo

Best gelezen blogs op Marketingfacts:

 

matthijsvandenbroekMatthijs van den Broek, hoofdredacteur Marketingfacts (2008-2011) : “Jan Willem heeft een bijzonder scherp oog voor goed “scorende” blogposts: zijn posts maakten en maken veel discussie los bij het publiek van Marketingfacts en worden/werden bovengemiddeld goed gelezen. Zijn stijl is helder, open en praktisch, vaak stoelt hij zijn verhalen op zijn eigen ervaringen. Ook de frequentie waarmee Jan Willem blogt (kwanteit is op zich geen veelzeggende indicator, maar voor een hoofdredacteur is het dat wel), is bewonderingswaardig. Hij staat inmiddels op 90 blogposts. Als je Jan Willem als gastblogger kunt strikken, moet je dat dus zeker niet nalaten! ;)”

 

dannyoosterveerDanny Oosterveer, community manager Marketingfacts (2011-2012): “Als Jan Willem ergens goed in is, dan is het wel dat hij een neusje heeft voor wat er leeft onder de mensen. Met zijn blogs weet hij bij mensen de juiste snaar te raken en neemt hij hen mee in zijn wereld. Of het nu de social media stagiair of het kwaadaardige Google betreft, Jan Willem jaagt de discussie aan zorgt dat je er niet omheen kan.”

Eigen Methode Omdat Jan Willem zelf veel blogs produceerde onder soms hoge tijdsdruk, heeft hij een methodiek ontwikkeld waardoor je over elk onderwerp een goede blog kunt schrijven, zonder dat dit dagen werk kost.